Thursday, January 26, 2012

Share :)


Hi assalamualakum to everyone. Yeah today, saya sebenarnya nak sharing my opinions, just SHARING, bukan nak what we call 'sindir' or nak 'kutuk' memang tak sangat. So hope some of us tak terasa or maybe rasa macam saya sindir awak. No no, saya cuma berkongsi. Alright, kita cerita pasal marah dulu kay. Yes i know, semua manusia memang akan ada perasaan marah, ada yang lebih suka diam bila marah, and ada jugak yang lebih suka bergaduh bila marah. To me, kalau kita tengah marah memang I cant control myself so saya rasa berdiam tu much better. Ye la, kalau kita gaduh sekali pun marah tu tak akan reda malah semakin menjadi jadi. Agree guys?


We all know, sekarang ramai di antara kita kalau marah mesti nak cerita di khalayak ramai right. For example, dekat Fb , Twitter and everywhere  la. Ada yang sampai menjatuhkan maruah orang lain. Saya rasa kita tak patut menghukum seseorang tu dengan cara yang macam tu. Who are we? Kita bukannya tuhan yang sesuka hati nak malukan orang, hukum orang right. Macam mana kalau orang tu tak salah LANGSUNG? Wow, dah kira fitnah and dekat akhirat nanti, Ops ! kita yang dihukum nanti.
Kalau saya, macam mana orang tu salah sekali pun, i meant bukan salah besar macam crime la. Kalau crime tu lain cerita. Kalau orang yang salah, nak berubah siapa lagi kan nak support kalau bukan orang sekeliling dia. Ingat, bukan semua orang jahat tak kan berubah. Sedangkan nabi pun mengampun kan umatnya, kenapa tidak kita. Semua orang berhak diberi peluang untuk berubah. Daripada biar dia terus hanyut dalam dosa, lebih baik kita bantu dia berubah. Am i right guys ?
So dear readers, im begging you please take note apa yang I cakap ni. And please be open minded sikit, saya bukan nak kutuk orang, tak mention nama siapa siapa pun here. Just nak mengingatkan diri sendiri and of course manusia sekarang.Yang baik datang dari Allah.
Dan Segala kelemahan semua datang dari saya sendiri
Peace be upon you and goodbye
Thank you for reading. :)